Monday, July 12, 2010

Sepanyol Juara Baru Dunia

Tahniah buat pasukan Sepanyol kerana memenangi Piala Dunia Tahun ini. Melalui tendangan yang di lakukan oleh Andres Iniesta pada saat2 akhir waktu tambahan telah menjadikan Sepanyol sebagai juara Fifa Worldcup 2010. Dengan tamatnye perlawanan Spain dan Belanda pagi tadi yang berlanjutan sehingga masa tambahan, maka tamatlah piala dunia 2010.

Bagi Germany pula, mereka pulang dengan 2 anugerah yang di menangi oleh Thomas Mueller. Pertama adalah anugerah Adidas Golden Boot mengalahkan David Vila dari Spain dan Wesley Sneijder yang juga menjaringkan 5 jaringan. Namun Mueller yang lebih banyak membantu rakan menjaringkan telah di nobatkan sebagai penerima Adidas Golden Boot.
Anugerah kedua pula dari Hyundai iaitu Hyundai Best Young Player Award yang sebelum ini juga di rangkul oleh pemain germany iaitu Lukas Podolski. Pemuda ini akan menyambut ulang tahun kelahiran ke 21 pada 13 september 2010.

Sama2 la kita nantikan Piala Dunia 2014 yang akan berlangsung di Brazil. Sudah pasti ramai yang tidak sabar menanti perlawanan2 di brazil nanti.