Monday, June 28, 2010

Piala Dunia - Germany Win

Banyak sebenarnya kisah yang terjadi bila cakap tentang bola nie... tpi yang aku nak cakp malam nie, tentang kisah pak imam pown sempat lagi cakap hal bola sebelum tahlil.. huhu.. dia cakap, dia sokong korea selatan, tapi dah kalah,, dia sokong jepun la plak.. =).. tapi memang ramai la bercakap tentang bola seblum tahlil tu.. mesti la tentang perlawanan england dan jerman... lepas tahlil, semua makan cepat2.. nak balek tengok bola la tu.. huhu.. takut tak sempat.. =)


Memang berbisa penangan piala dunia niekan.. baru aku sedar, memang ramai peminat bola sepak tak kira muda, tua, pompuan ke lelaki ke,, semua minat.. aku pown tak thu kenapa.. bagi aku la.. aku suka tengok gol2 yang di jaringkan dan taktik serta skill2 yang di tunjukkan oleh pemain...
Antara pemain yang menjadi pilihan aku kali nie seperti Kaka pemain Brazil, Podolski pemain Germany dan Messi dri argentina.. mereka ada kelebihan masing2 dan Commited to the Game. =)

Apa2 pown, perlawanan England dengan Jerman dah habes.. Jerman menang 4-1 ke atas England.. Aku sebenarnay tak kesah saper menang, tapi aku harapkan England, sebab nanti leh jumpa musuh tradisi mereka, iaitu Argentina.. mesti best tengok.. tapi Jerman lawan Argentina pown best gak tengok.. tu pown kalau argentina menang menentang mexico pagi nanti.. =)