Wednesday, December 1, 2010

Berani Mati : Blog Aku Best!

 Oleh kerana aku takde idea untuk upadate blog hari ini, aku dengan ini berbesar hati untuk mengikuti segmen Berani Mati : Blog Aku Best! anjuran Ben Ashaari.

Blog Johari Hamzah ni sebenarnya baru bertukar domain baru-baru dari http://www.joe-the-ray.blogspot.com kepada http://www.joharihamzah.com . Blog ini telah dibina pada pertengahan tahun lepas, cuma pada ketika itu masih kurang ilmu berbloging dan masih banyak yang perlu belajar. Mula aktif berblogging semula lebih kurang pada akhir bulan April tahun ini. Sejak itu aku mula berblogging dengan lebih teratur dan belajar dari senior-senior bloggger. Masih lagi dalam proses memantapkan cara penulisan.Blog Johari Hamzah nie baru bertukar templates baru-baru ini dah masih dalam tempoh memperbaiki layout dan loading time.
Setakat ini niche Blog Johari Hamzah tidak terlalu ketat dan bercampur-campur. Terdapat kategori luahan perasaan, isu semasa, gadget yang bagus dan macam-macam la lagi. Beberapa tutorial yang aku rasa menarik juga turut aku tuliskan disini.
Blog ini di lahirkan pada 13/6/2009. So dah lebih setahun dah mengenali dunia blogging nie.Tujuan asal aku buat blog ini adalah untuk mengenali dunia blogger ini. Sebenarnya dah lama ingin mempunyai website sendiri. Sejak tahun 2003 sudah mula berminat untuk membina website namun masa itu baru berumur 13 tahun, masih banyak yang aku tidak tahu dengan dunia internet. Di samping itu juga, aku berminat untuk mencari pendapat sampingan melalui blog ni. Setakat ini aku setia dengan nuffnang. tidak pernah mencuba yang lain lagi.
Apa yang best blog johari hamzah ni? huhu.. soalan susah ni.. nak kena angkat bakul nie.. hehe.. Blog ini best sebab aku nie best. Hahaha.. Blog ini bagi aku la, sebagai tuan punya blog, blog ini menyediakan tutorial-tutorial yang menarik dan sedia membantu mana-mana blogger yang inginkan tutorial yang aku dah pernah buat di blog aku ni. Bestkan,
Sasaran trafic untuk tahun hadapan? Berharap sangat dapat mencecah UV 200-300 sehari tanpa blogwalking. huhu.. Setakat ini UV ni kalau blogwalking boleh la cecah 130 plus and minus.. huhu.. tapi kalau tak blogwalking, memang tak nampak la…
Sekian dulu. Smile
p/s: Dah Try Windows Live Writer dan RSS Graffiti?