Saturday, May 29, 2010

Datuk Siti Nurhaliza

Mesti semua orang kenal kan siapa beliau ini kan. Penyanyi dan penghibur terkenal tanah air. Huhu.. ada Sorang kawan aku ni cakap, datuk siti nie kakak aku. hehe...

Tapi sebenarnya bukan, dia cakap camtu sebab dia tahu dari aku kecik lagi aku minat datuk siti  ni. Mana tak nyer kan, siap gunting n simpan lagi gambar2 siti dulu. huhu.. tpi sekarang entah ke mana, mungkin ada dalam fail kot.
Tapi tak ramai pown yang tahu aku minat datuk siti ni. Kalau tak silap la, sejak aku umur 6 tahun, tak pown masa tu tadika pada tahun 1996, aku dah kenal dah datuk siti nie, tpi aku jew la kenal dia, dia tak kenal aku. =p
Sejak dia masuk bintang RTM sampai la sekarang, dia tetap menjadi pujaan hatiku.. =p
Tapi aku minat jew, takde la gila2 sangat sampai beli cd ke, hafal lagu ke. cuma tahu n kenal la suara dia. N aku suka tengok dia.

Sebenarnya yang membuatkan aku nak tulis tentang Datuk Siti Nurhaliza nie, sebab aku tengok konsert Bagaikan Sakti, Gandingan Datuk Siti dengan Sifu M. Nasir. Konsert tu dia buat dekat Kota Singa awal tahun 2010 kot... tpi aku tak la pergi sana, aku tengok dekat astro jew.. =)

Apa pown, bagi aku la, Datuk Siti Nurhaliza adalah penyanyi yang terbaik pernah di lahirkan di Malaysia.
Semoga datuk siti nurhaliza terus membantu industri tanah air kita menuju puncak macam af.