Friday, May 7, 2010

Journey to Terengganu

Selamat Bercuti Semua.. =)
Kepada yg bercuti la, kalau tak cuti tu, selamat menuntut ilmu.
Hari nie aku nak citer hal semalam. Macam2 hal la terjadi semalam.. Ingtkan kul 8 tu nak kuar dri um da.. tiba2 hujan plak, so sbor jew la skejap.. pikir punya pikir, lantak la.. kang tak sempat plak nak gi jalan2.. huhu.. aku pown gerak la dri um. Tunggu teksi tgh2 hujan renyai2 tu.. Buat dek jew.. cam tak hujan plak.. =) Last2 dpt la teksi, n dlam perjalanan tu, sembang la drebar teksi tu..
'nak balek mane ni?'
'terengganu'
'bukan org terengganu la nie'?
aku dah pelik dah masa nie...
tpi jwb jew..

'terengganu la'
'hebat la ko'
'asl pakcik?'
'mula2 ko masuk tdi takleh cam ko org ganu, tak dengar sleng ganu pown'
'owh'

tu jew aku jwb.. smbl senyum.=)
haha... dah berapa thun kot aku bergaul dgn dak2 luar nie, so bleh la ckp luar sket2..

Tu dlm teksi.. sampai dekat hentian putra tu, ingtkn nak la simpan barang dkt tmpt dia kan.. sekali tgk smpai kul 10 jew.. bus aku kul 11.. last2 aku tinggal jew beg aku tepi tangga. n aku pergi The Mall.. Excited la nie nak jalan2... walaupon sowg2 masa tu.. masuk2 jew bnyak kedai dah tutup... huhu.. so per lagi, pergi makan jew la jawbnyer.. destinasi seterusnya adalah mcD. =)
Quater Pounder menjadi pilihan aku semlm. ingtkan nak ambek yg double2 tu.. tpi tak jadi la.. tengah sengkek. =)Gambar Hiasan
huhu.. sajew jew upload. =p

Lepas mkn tu lepak2 la jap dlm tu.. sowg2.. bnyak gak kejadian2 yg boleh buat aku senyum sorg2. mana tak nyer, ada la sorg uncle nie, mkn mcD, pastu dia gi ambek sos, tpi dia tgk pekerja mcD dah angkat dia punya dulang tu.. menjerit dia.. kesian pekerja mcD tu, naseb baek tak ramai org.. pekerja mcD tu plak terlebeyh rajin kan, org tu bru blah sekejap, terus dia angkat dulang.. bgus2..

Pastu da plak mamat maner entah, pakai kopiah, bawa tongkat, kaki dia kena balut dengan bandage. aku tengk cm balut sendiri jew. huhu.. jalan terhenjut2. mintak duit dengan org2 dlm mcD tu. bnyak gak duit dia dpt tu... kalau betol2 sakit aku tak kesah, kalau tipu2, mmg aku rasa semua org yg bgi duit tu tak halalkn kot.

Lepas dah agak bosan duk dlm tu, aku pown pergi la hentian putra balek. naseb baek ada lgi beg aku. dlm hati masa tinggal beg tu dah redha dah. ilang pown ilang la.. haha... bajet anak jutawan.

Aku pown pergi la cri tmpt nak duduk, tgh2 duduk tunggu kul 11mlm tu, dtg la dua 3 pasg lagi duk dkt tempat aku tu, sbb bnyak kosong. xlama lepas tu ada lak org gila @ terencat akal.. bleh plak dia duk depan aku. bnyak gak la aksi2 dia, garu2 kepla la, garu2 leher la, lepas tu dia hulur tangan nak salam dgn org seblah aku. dalam hati aku bersyukur gila dah, naseb baek dia tak hulur tgn dkt aku, kalau tak mmg aku tak salam la. lama2 pastu aku pown blah la, mls nak duk dkt situ... cri la port laen jadikan tmpt lepak. =)

last2 bus pown sampai la.
Aku pown naek la bus. seat depan gak la.. pastu ada la satu famili naek bus nie, anak2 kecik lagi. tpi rupa2nya bini dia n anak2 dia jew nak bus tu, laki dia tak.. duduk tak jauh dri aku.. dak kecik2 sekali tu duk jln depn ke belkg2... naseb baek comel.. so aku tak kesah la kan.. lama sket naek la geng2 bapuk kot.. mentg2 la ramai, buat2 kecoh plak dlm bus tu... budak2 bleh gak tahan kira, tak paham pape, nie dah besor2 pown tak reti bahsa duk bising2. mcm la bus tu dia punya. yg buatkan aku ckp bapuk tu, sbb masa berhenti, dia tersilap nak masuk tandas pompuan, xleh blah. mesti sblm2 nie dah biasa masuk tndas pompuan. bajet tul...

huhu.. bnyak plak citer aku kali nie.. entah korg baca ke idak nie kan.. haha.. lantak la.. blog aku, suka hati la aku nak tuls pnjg ke pendek. =)