Monday, May 31, 2010

Journal Hari Ini.

Tiba2 lak kan rasa nak cerita apa aku buat hari ini. Mula2 sekali pagi tdi, bangun pagi awal. sebab mak aku mintak tolong dia, masak nasi dagang. Pak sedara mak aku tempah, doa nak buat jamuan untuk kawan dia yang kena tranfer dekat pejabat laen. Bagus giler pak saudara mak aku nie. Beliau antara insan yang paling baik pernah aku jumpa. Tapi biasanya orang yang baik sangat nie, orang laen suka ambek kesempatan dan pijak2 plak kan...

Eh.. tak pasal2 citer hal pak saudara mak aku plak @ atuk saudara aku. huhu.. tpi dia muda lagi.. tak panggl atuk. huhu.. sekali lagi lari dri tajuk.. huhu..

Pukul 6 pagi mak aku dah kejutkan, awal tu.. biasanya 6.45 bru aku nie terhegah2 nak solat. nie pukul 6 dah bgun.. dah la semalam duk layan katie, mimi  sampai kul baper entah dekat GB. huhu... So bangun pagi tdi buat nasi dagang la jawabnyer. Bukan senang orang lelaki nak masak nie.. wahaha.. biar aku tolong angkat beras dan nasi dan barang2 yang berat jew pown.. =p

Lepas dah tolong tu, ingatkan bleh la sambung tdow, tpi lupa plak, abang aku ajak pergi kedai dia awal2 pagi.. so lepas dah tolong mak aku tu, terus la aku pergi mandi n siap2 pergi kedai. Tpi lepas mandi tu, sempat lagi aku blogwalking pagi tadi.. =)

So hari ni, dari pagi sampai ke petang la aku duk dekat kedai abg aku. Banyak keja aku buat hari ni, ambek order air, makan, bungkus nasi, lap meja, buat air, hantar air. huhu.. tapi tu memang rutin keja dkt kedai makan kan.. =)

Petang tdi, pukul 4 bertolak balek umah. Tapi sblm aku balek umah, kena hantar mak aku n mak tiri aku pergi Mydin Mall @ KT dulu.. Dia orang beli alat2 dan bahan2 untuk jual dekat kedai esok plak. Lepas hantar tu, aku pown balek la umah. Dah lepak dkt umah dlam 30 minit, mak aku kol cakp dah bleh ambek dia orang. so aku pown pergi la.. dekat jew Mydin Mall tu dgn umah aku, cuma yang melambatkan aku tdi adalah traffic dekt jalan depan umah aku nie.. nak kuar pown kena tunggu lama.. mana taknyer, kedai dkt tepi jalan tu parking van betol2 tepi jalan.. aku nak tgk bleh celah ke tak pown susah... memang kena sumpah seranah dengan aku la tdi.. tpi dlm hati jew..

Bila dah ambek mak aku tu, terasa nak makan mcD plak.. so aku pown pe lagi, terus la pergi drive-thru.. huhu... beli set double chesse burger. mak aku belanja.. huhu.. =)

Pastu aku balek la umah.. n duk memerap depan lappy(terpengaruh dengan coursemate aku.. =p) lappy tu laptop la.. so sampai sekranglah duk depn lappy nie. smbl2 blogwalking.. =)

Oh.. stu lgi.. sebnarnya excited nak tengok buff earning nuff aku hari nie,.. tengk2 dot 75sen jew. huhu.. sedeyh bangat.. mgu lepas dpt gak rm2.50.. huhu... tpi ok la kan.. bru 4 mgu duk maen nuff nie. =)

thats all for now.. malam nie aku rasa duk lepak umah jew kot.. tak pown gi KFC jap.. huhu.